• 1
    جهت ورود به سامانه گلستان از چه مرورگرهایی می توان استفاده نمود؟

    جهت ورود به سيستم جامع آموزشي فقط از مرورگر Internet Explorer نسخه هاي 8و9و10 استفاده نماييد.
    ترجیحا از شبکه های Wi-Fi استفاده ننمایید.

  • 2
    هنگام ورود به سیستم با خطای "ورود بیش از حد مجاز" مواجه شدم.

    در صورت تکرار در اشتباه وارد کردن شناسه کاربری و گذرواژه و یا در صورت مواجه با خطای "ورود بیش از حد مجاز" لطفا اول تمامی صفحات مرورگر خود را بسته و مرورگر جدید باز نمایید و در صفحه ورود به سیستم (صفحه ای که شناسه کاربری و گذرواژه را وارد مینمایید) اول روی تنظیمات در سمت راست همان صفحه کلیک نموده و تیک "غیرفعال کردن صفحات دیگر" را بزنید. تصویر

  • 3
    در صورت فراموشی نام کاربری و گذرواژه خود به چه صورت اقدام نمایم؟

    اساتید و دانشجوياني كه جهت ورود به سيستم گلستان با مشكل شناسه كاربري و رمز عبور مواجه ميشوند با آموزش دانشكده خود تماس حاصل نمايند.
    کارمندان دانشگاه در صورت مشکل به مرکز رایانه معاونت آموزشی تماس حاصل نمایند.
    تذکر: دانشجویان جدیدالورود و داوطلبین محترم برای اطلاع از نام کاربری و گذرواژه خود اطلاعیه های مربوطه را مطالعه نمایند.

  • 4
    تغيير شناسه كاربري و يا گذرواژه از چه مسیری انجام می شود؟

    {منو: سيستم > کاربران > تغيير شناسه كاربري و گذرواژه توسط كاربر }
    ( دسترسی سریع: پردازش 11160)
    توضيح: از اين پردازش جهت تغيير شناسه کاربري و گذرواژه کاربر مورد نظر استفاده مي شود. توجه شود که هر کاربر هنگامي که براي اولين بار وارد سيستم گلستان مي شود ملزم به تغيير شناسه كاربري و گذرواژه خود مي باشد. از طرفي به دلايل امنيتي نياز است هر کاربر در فواصل مختلف زماني در صورت نياز شناسه كاربري و به خصوص گذرواژه خود را تغيير دهد.
    تذکر: دانشجویان جدیدالورود و داوطلبین محترم تا قبل از مرحله دانشجو شدن از تغيير شناسه كاربري و يا گذرواژه خودداری نمایید.

  • 5
    جهت دریافت شناسه کاربری و رمزعبور برای کارمندان جدید گلستان و دسترسی به گزارشات و پردازشات چگونه عمل نماییم؟

    کاربران جدید جهت دریافت شناسه کاربری و رمزعبور در سیستم گلستان ابتدا باید درخواست خود را از طریق رئیس واحد مربوطه به سیستم اتوماسیون اداری ( چارگون ) با ذکر مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی و همچنین سطح دسترسی موردنظر به کارشناس مسئول امور رایانه معاونت آموزشی ارسال نمایند.
    برای ایجاد سطح دسترسی جدید و یا دسترسی به گزارشات یا پردازشات جدید در سیستم گلستان باید با ارسال پیام از طریق سیستم اتوماسیون اداری ( چارگون ) به کارشناس مسئول امور رایانه معاونت آموزشی با ذکر نام یا شماره پردازش یا گزارش موردنظر و همینطور سطح دسترسی جدید اقدام نمایید.

  • 6
    برای پرداخت الکترونیکی هزینه در سامانه گلستان به چه صورت عمل نمایم؟

    پرداخت الکترونيکي شهريه
    { منو: آموزش > شهريه > پرداختهاي الکترونيکي دانشجو }
    ( دسترسی سریع: پردازش 15450)
    توضيح: از اين پردازش جهت پرداخت هاي الکترونيکي دانشجو استفاده مي شود. توجه شود که دانشجو بايد تمامي موارد لازم جهت يک پرداخت الکترونيکي نظير کارت عابر بانک ( داراي دو رمز مورد نياز) و... را در اختيار داشته باشد.

  • 7
    چرا در برخی از فرمها و پردازش های سامانه گلستان تغییرا ذخیره نمی گردد؟

    در هر مرحله برای ثبت موارد انجام شده یا تغییرات اعمال شده حتما گزینه "اعمال تغییرات" را در پایین صفحه کلیک نمایید.

  • 1
    چگونه و با چه شناسه کاربری و گذر واژه‌ای وارد گلستان شوم؟

    در راهنمای پذیرش غیر حضوری توضیح کامل داده شده است.

  • 2
    در هنگام ورود به سیستم گلستان با مشکل مواجه می شوم ؟

    علت مشکل ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر باشد: عدم استفاده از مرور گر IE ورژن 10 به بالا عدم درج صحیح شناسه کاربری و گذرواژه

  • 3
    آیا می‌توان به جای مدرک کارشناسی فرم الف / ب دفترچه شماره 1 سازمان سنجش را آپلود نمود؟

    به شرط آنکه همراه با مدرک معتبر دیگری باشد که تاریخ فراغت از تحصیل درآن قید شده باشد.

  • 4
    آیا بدون ارائه مدرک تحصیلی معتبر یا فرم های جایگزین امکان ثبت نام وجود دارد؟

    خیر

  • 5
    مدرک تحصیلی یا گواهی معدل توسط کدام واحد دانشگاه تایید و ممهور به مهر می شود؟

    مدیر کل آموزش دانشگاه مربوطه

  • 6
    ریز نمرات یا برگه اعلام فراغت به نظام را می‌توان به جای مدرک تحصیلی آپلود نمود؟

    اگر توسط آموزش دانشگاه تایید شده و دارای تاریخ فارغ‌التحصیلی باشد بلامانع است.

  • 7
    آیا باید مدرک کاردانی را علاوه بر کارشناسی یا کارشناسی ارشد بفرستم؟

    پذیرفته‌شدگان آزمون سازمان سنجش وزارت علوم که دارای مدرک کاردانی هستند باید مدرک کاردانی یا فرم شماره 8 را از طریق سیستم گلستان ارسال نمایند. پذیرفته‌شدگانی که دارای مدرک کاردانی نیستند باید در قسمت بالای فرم شماره 8 اعلام نمایند که دارای کارشناسی پیوسته یا کارشناسی‌‌ارشد پیوسته بوده و دارای مدرک کاردانی نمی باشند.

  • 8
    در صورتی که دانشگاه مبدا مدرک تحصیلی یا گواهی معدل را صادر ننماید آیا بدون آن می‌توان ثبت‌نام نمود؟

    بدون ارایه مدارک کامل و معتبر امکان ثبت‌ نام وجود ندارد.تمامی دانشگاه ها موظفند فرمهای جایگزین در دفترچه سنجش را تایید نمایند.

  • 9
    در صورتی که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌ باشم ، دانشگاه مبدا مدرک تحصیلی یا گواهی معدل را تایید و یا صادر نمی‌کند آیا بدون آن می‌ توان ثبت‌نام نمود؟

    کلیه پذیرفته‌شدگان لازم است مدرک تحصیلی یا فرم مدرک تحصیلی و معدل ارائه کنند و دانشگاه‌ها ملزم به تایید و تکمیل آن هستند.

  • 10
    به دلیل عدم تسویه حساب با دانشگاه مقطع قبل، امکان صدور مدرک تحصیلی یا گواهی معدل نمی باشد در این شرایط چگونه ثبت نام کنم؟

    بدون ارائه مدرک کارشناسی معتبر یا فرم مدرک کارشناسی و معدل امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

  • 11
    كارمند رسمی آموزش و پرورش هستم در زمان‌ مراجعه به دانشگاه مقطع قبل و دریافت گواهی نامه موقت اعلام کردند که گواهی نامه موقت مقطع قبلی به اداره آموزش و پرورش محل خدمتم ارسال شده است و از دادن مدرك و حتی تصویر آن امتناع می‌كنند. اداره آموزش و پرورش نیز می‌گوید چون تعهد خدمت دارم به من این مدرك را نمی‌دهد؛ با این شرایط برای ثبت‌نام غیر حضوری باید چه اقدامی انجام دهم؟

    لازم است این مدرک فراهم گردد. می‌توانید از دانشگاه کارشناسی بخواهید فرم کارشناسی را (از بخش فرم‌ها) تکمیل نماید یا طی نامه محرمانه به دانشگاه ارسال نماید و شماره ثبت دبیرخانه را در ثبت‌نام غیرحضوری اعلام نمایید.

  • 12
    اینجانب پذیرفته‌شده آزمون دکتری سازمان سنجش سال 97 هستم که تاکنون فارغ‌التحصیل نشده‌ام‌، دانشگاه معدل کل را در فرم الف درج نمی‌نماید؛ لطفا راهنمایی فرمائید؟

    معدل اعلام شده به سازمان سنجش را در هنگام ثبت‌ نام ارائه نمایید؛ در فرم الف نیازی به معدل نیست فقط تاریخ فارغ‌التحصیلی ذکر شود.

  • 13
    حجم و نوع فایل عکس ارسالی چقدر باید باشد؟

    حجم فایل انتخابی حداقل " 50 کیلو بایت" و حداکثر "250 کیلو بایت" و نوع فایل JPEG ، JPG باشد.

  • 14
    اگر در سیستم گلستان در قسمت تحصیلات قبلی و بخش انتخاب نام دانشگاه عنوان دانشگاه موجود نبود باید چه اقدامی انجام شود؟

    با شماره های مربوط به کارشناسان اداره پذیرش تماس و جهت ورود اطلاعات مربوط به دانشگاه مقطع قبل هماهنگی لازم صورت گیرد.

  • 15
    سیستم گلستان کاربر را شناخته ولی منویی مشاهده نمی‌شود؟

    ممکن است صفحه به طور کامل load نشده است.

  • 16
    آيا پس از تاييد مدارك ارسالی توسط دانشگاه، امكان تغييرعكس پرسنلی وجود دارد؟

    خیر

  • 17
    آیا برای درخواست معافیت تحصیلی از ناجا خود دانشگاه اقدام می‌کند؟

    خیر. خود دانشجو پس از ثبت‌نام نهایی با دریافت فرم مربوط از امور مشمولین با مراجعه به پلیس10+ کارهای مربوط به درخواست معافیت تحصیلی خود را انجام می‌دهد. در غیراینصورت برای دانشجو معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد و ادامه تحصیل نامبرده کان لم یکن می‌باشد.

  • 18
    آیا سربازان ترخیصی نیازی به درخواست معافیت تحصیلی و مراجعه به پلیس+10 دارند؟

    بله

  • 19
    دانشجویی هستم که تحصیلاتم به صورت پیوسته بوده و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنم وضعیت نظام وظیفه‌ام در سیستم چگونه می‌شود؟

    وضعیت نظام وظیفه شما در سیستم گلستان داخل فرجه قانونی می‌باشد.

  • 20
    تا چه زمانی پس از فارغ‌التحصیلی(دفاع) داخل فرجه قانونی می‌‎باشم؟

    یک سال

  • 21
    مدت کمی از خدمت سربازی‌ام مانده و دانشگاه قبول شده‌ام آیا امکان تحصیل همزمان وجود دارد؟

    خیر، برای ادامه تحصیل باید از خدمت ترخیص شوید.

  • 22
    سرباز نخبه هستم و در دانشگاه پذیرفته شده‌ام چه مدرکی برای وضعیت نظام وظیفه باید ارائه کنم؟

    از آنجا که تحصیل، همزمان با خدمت سربازی برای دانشجویان نخبه بلامانع است ارائه گواهی موافقت با ادامه تحصیل از بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح الزامی می‌باشد.

  • 23
    در حین خدمت سربازی هستم و در دانشگاه پذیرفته شدم. چه زمانی برای مراحل ترخیص از خدمت و ادامه تحصیل باید اقدام کنم؟

    بلافاصله پس از بارگذاری و تایید مدارک، می‌توانید برای دریافت نامه ترخیص به امور مشمولین آموزش کل مراجعه نماید.

  • 24
    آیا با برگه اعزامی که موعد آن فرا نرسیده ولی دارای غیبت است می‌شود ادامه تحصیل داد؟

    خیر، مگر در صورت موافقت و ارائه مجوز ادامه تحصیل توسط ناجا

  • 25
    حجم و نوع فایل ارسالی برای مدارک الکترونیکی چیست؟

    به راهنمای پذیرش غیر حضوری مراجعه شود.

  • 26
    آیا ثبت نام به شکل غیر حضوری برای پذیرفته شدگان الزامی است؟

    بله

  • 27
    در صورتیکه تمام مراحل را جهت پذیرش نهایی طی کرده باشیم اما همچنان دکمه پذیرش نهایی فعال نشده باشد چه باید کرد؟

    احتمالاً یکی از مدارکی که بارگذاری آن الزامی بوده است را آپلود نکرده اید.

  • 28
    آیا دانشجویان با برگ اعزام غیبت‌دار می‌توانند ادامه تحصیل دهند؟

    خیر، مگر در صورت موافقت و ارائه مجوز ادامه تحصیل توسط ناجا

  • 29
    خدمت سربازی‌ام به اتمام رسیده ولی هنوز کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌ام چه مدرکی جهت روشن شدن وضعیت نظام وظیفه ارائه دهم؟

    ارائه نامه‌ای از سازمان وظیفه عمومی ناجا که خدمت شما به پایان رسیده و مراحل صدور کارت در حال اجرا می‌باشد.

  • 30
    پذیرفته شده جدید هستم و کارمند رسمی وزارت دفاع آیا کارت پرسنلی را اسکن کنم؟

    بله و فرم جایگزین نامه موافقت نیز تکمیل و از طریق سیستم گلستان و در قسمت لینک ارسال مدارک در خصوص موافقت با ادامه تحصیل بارگذاری شود. در اسرع وقت نامه موافقت بدون قید و شرط از محل کار از بالاترین مقام رسمی سازمان به اداره پذیرش ارائه نمائید.

  • 31
    پذیرفته‌شده شاغل هستم (به صورت رسمی،پیمانی،قراردادی)، آیا ارائه نامه موافقت با تحصیل الزامیست و چه مدرکی باید ارائه کنم ؟

    بله، ارائه نامه موافقت با تحصیل بدون قید و شرط الزامیست. در هنگام بارگذاری مدارک در سیستم گلستان فرم شماره 32 را ارسال نمائید و نامه فوق را در اسرع وقت به اداره پذیرش ارائه شود.

  • 32
    پذیرفته‌شده دوره نوبت دوم هستم و شاغل می‌باشم ارائه نامه موافقت با ادامه تحصیل لازم است؟

    برای دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد خیر، ولی کلیه دانشجویان دوره دکتری اعم از روزانه و نوبت دوم موظف هستند فرم نامه موافقت را تکمیل نمایند.

  • 33
    پذیرفته‌شده شاغل هستم و شغلم به صورت آزاد است آیا موافقت با تحصیل الزامی است؟

    خیر، فقط کارکنان موسسات دولتی (رسمی، قراردادی و پیمانی)

  • 34
    برای پذیرفته‌شدگان رتبه اولی چه مدارکی لازم است؟

    علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی یا گواهی معدل (با قید معدل کل)، فرم شماره 13نیز با تابیید آموزش کل الزامی است.

  • 35
    آیا امکان اخذ مرخصی تحصیلی برای نیمسال اول وجود دارد ؟

    مرخصی نیمسال اول فقط در شرایط خاص پزشکی و با تائید شورای آموزشی دانشگاه قابل بررسی است. لازم است مراحل ثبت‌نام را کامل نموده و درخواست خود را به آموزش دانشکده ارائه نمایید.

  • 36
    به حدنصاب رسیدن تعداد دانشجو در دوره‌ های پردیس و تشكیل یا عدم تشكیل كلاس‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

    این موضوع پس از ثبت‌نام همه پذیرفته‌شدگان و توسط شورای آموزشی دانشگاه بررسی می‌شود.

  • 37
    از چه زمانی می‌توان گواهی اشتغال به تحصیل را دریافت نمود؟

    اولین روز شروع سال تحصیلی (بعد از انتخاب واحد)و درخواست از طریق سیستم گلستان و دانشکده مربوط

  • 38
    كارت دانشجویی چه زمانی تحویل داده می شود؟

    در همان زمان ثبت نام حضوری

  • 39
    برای چاپ گزارش پذیرش غیر حضوری از سیستم گلستان چه مراحلی باید طی شود؟

    1- کلیه مدارک مورد نیاز را ارسال کرده باشید. 2- کلیه مدارک به تائید کارشناسان آموزش رسیده باشد. 3- حسب مورد، شهریه از طریق سیستم گلستان واریز شده باشد.

  • 40
    آیا کد امنیتی به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس است؟

    خیر

  • 41
    برای ارسال بعضی از مدارکی که دو صفحه یا بیشتر هستند چه اقدامی باید صورت گیرد؟

    در صفحه ارسال مدارک در صورتی که بر روی لینک ایجاد کلیک کنید می توانید فایل جدید را ارسال کنید.

  • 42
    دانشجوی جدیدالورود ارشد هستم. شماره داوطلبیم رو ندارم و متاسفانه نمیتونم وارد گلستان بشم برای ثبت‌نام غیرحضوری. لطفا راهنمایی بفرمایید چه کنم.

    شماره داوطلبی روی کارت ورود به جلسه آزمون و کارنامه قبولی قید شده است.

  • 43
    آیا با شماره پرونده هم میشود وارد سایت گلستان شد؟ من شماره داوطلبیم رو ندارم.

    خیر

  • 44
    اینجانب فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس هستم و اکنون در مقطع دکترای همین دانشگاه پذیرفته شده ام آیا برای ثبت نام غیر حضوری نیاز به ارسال نامه درخواست تاییدیه به تحصیل و ریز نمرات دارم؟

    بله

  • 1
    فراخوان پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) چه زمانی منتشر می شود؟

    " اطلاعیه پذیرش برای هر سال تحصیلی جدید وفق ضوابط و مقررات آیین نامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه‌نامه پذیرش دانشجو مصوب شورای دانشگاه در زمان مقتضی (در حدفاصل زمانی تقریبی آبان ماه تا اسفندماه سال قبل) از طریق وبگاه دانشگاه (بخش آموزش) اطلاع‌رسانی می‌شود

  • 2
    شرایط پذیرش و نحوه ارائه درخواست در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) چگونه است؟

    برای پذیرش در هر سال تحصیلی، شرایط پذیرش و نحوه ارائه درخواست در اطلاعیه های مربوط درج و در زمان مقتضی اعلام می شود. شرایط پذیرش برای سال تحصیلی جاری از طریق وبگاه دانشگاه بخش آموزش لینک دسته بندی اخبار/ قسمت برگزیدگان علمی در دسترس عمومی قرار دارد.

  • 3
    آیا داوطلبان ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی مجاز به ارائه درخواست پذیرش از طریق پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) می باشند؟

    خیر، باتوجه به اینکه پذیرش داوطلبان در رشته های گروه علوم پزشکی راسا و به طور متمرکز از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود؛ لذا این گروه از داوطلبان بایستی درخواست بررسی پذیرش خود را به وزارت مذکور ارائه نمایند تا وفق ضوابط و مقررات خاص مربوط به آن رسیدگی و نتیجه به آنان اعلام شود.

  • 4
    آیا اتباع ایرانی که در مقاطع قبلی دانش آموخته دانشگاه های خارج از کشور بوده اند مجاز به ارائه درخواست پذیرش از طریق پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) می باشند؟

    خیر، صرفا دانش آموختگان دانشگاه های داخل کشور مجاز به ارائه درخواست پذیرش از این طریق می باشند.

  • 5
    درخصوص پذیرش داوطلبان از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) اگر دانشگاه مبدا نسبت به تکمیل و تایید فرم های معدل مورد نظر دانشگاه اقدام ننماید آیا امکان بررسی درخواست پذیرش مقدور می باشد ؟

    خیر، داوطلبان در صورت احراز کلیه شرایط اولیه پذیرش بایستی نسبت به ارائه فرم های مورد نظر یا نامه رسمی با تایید مدیرامور آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود اقدام نمایند در غیراین صورت از فهرست داوطلبان دانشگاه حذف خواهند شد.

  • 6
    آیا امکان تایید فرم های مربوط به معدل توسط مدیریت امور آموزشی دانشکده محل تحصیل مقدور هست؟

    ضروری است فرم های مربوط به معدل توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل امضاء و ممهور به مهر دانشگاه شود مگر اینکه امور مربوط در دانشگاه متقاضی به دانشکده واگذار شده باشد که در این صورت بایستی مستندات تفویض اختیار مربوط درج و ممهور به مهر دانشکده شود.

  • 7
    آیا دانشگاه تربیت مدرس در نیمسال دوم سال تحصیلی نیز از طریق پذیرش های غیرآزمونی پذیرش دانشجو دارد؟

    خیر

  • 8
    .پذیرفته شدگان دوره های دکتری تخصصی تا چه زمانی برای تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر دانشگاه فرصت دارند؟

    درحال حاضر و براساس آخرین مصوبات مراجع ذی¬صلاح دانشگاه، پذیرفته شدگان حداکثر تا قبل از زمان برگزاری آزمون جامع فرصت دارند نسبت به تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره قابل قبول دانشگاه اقدام نمایند.

  • 9
    نتایج نهایی بررسی درخواست پذیرش داوطلبان توسط چه مرجعی در دانشگاه اعلام می شود؟

    اعلام نتایج نهایی بررسی پذیرش داوطلبان پس از تایید معاون آموزشی دانشگاه، توسط مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون انجام می شود و رسمیت خواهد داشت و قبول شدگان علمی صرفا پس از اعلام رسمی نتایج توسط حوزه معاونت آموزشی مجاز به شرکت در کلاس های دوره خواهند بود.

  • 1
    آیا امکان پذیرش مستقیم مربیان دانشگاه ها در دوره های دکتری تخصصی بدون شرکت در آزمون ورودی مقدور هست ؟

    خیر، صرفا در صورت ارائه معرفی نامه از اداره کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان بررسی درخواست پذیرش داوطلبان مقدور می باشد.

  • 2
    تعرفه هزینه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره های دکتری تخصصی از طریق تبدیل بورس خارج به داخل و مربیان دانشگاه ها (از طریق آیین نامه ارتقاء مربیان) و ... چقدر می باشد؟

    تعرفه هزینه تحصیل کلیه پذیرفته شدگان مطابق با مصوبات هیات امناء دانشگاه در خصوص پذیرفته شدگان دکتری نوبت دوم در هر سال تحصیلی می باشد که در هر سال تحصیلی از طریق وبگاه دانشگاه/ بخش آموزش/ لینک دسترسی های سریع/ قسمت مربوط به میزان شهریه دانشجویان در دسترس عمومی قرار می گیرد.

  • 3
    پذیرفته شدگان دوره های دکتری تخصصی از طریق پذیرش های غیرآزمونی تا چه زمانی برای تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر دانشگاه فرصت دارند؟

    درحال حاضر و براساس آخرین مصوبات مراجع ذیصلاح دانشگاه، پذیرفته شدگان حداکثر تا قبل از زمان برگزاری آزمون جامع فرصت دارند نسبت به تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره قابل قبول دانشگاه اقدام نمایند.

  • 4
    نتایج نهایی بررسی درخواست پذیرش داوطلبان توسط چه مرجعی در دانشگاه اعلام می شود؟

    اعلام نتایج نهایی بررسی پذیرش داوطلبان پس از تایید معاون آموزشی دانشگاه، توسط مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون انجام می شود و رسمیت خواهد داشت و قبول شدگان علمی صرفا پس از اعلام رسمی نتایج توسط حوزه معاونت آموزشی مجاز به شرکت در کلاس های دوره خواهند بود.

  • 5
    آیا دانشگاه تربیت مدرس در نیمسال دوم سال تحصیلی نیز از طریق پذیرش های غیرآزمونی پذیرش دانشجو دارد؟

    خیر

  • 1
    شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق آیین نامه انتقال خارج به داخل چگونه است؟

    آخرین شیوه نامه های پذیرش از طریق وبگاه دانشگاه / بخش آموزش/ مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون / بخش آیین نامه و دستورالعمل ها در دسترس عمومی قرار دارد.

  • 2
    تعرفه هزینه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره های دکتری تخصصی از طریق انتقال خارج به داخل چقدر می باشد؟

    تعرفه هزینه تحصیل کلیه پذیرفته شدگان مطابق با مصوبات هیات امناء دانشگاه در خصوص پذیرفته شدگان دکتری نوبت دوم در هر سال تحصیلی می باشد که در هر سال تحصیلی از طریق وبگاه دانشگاه/ بخش آموزش/ لینک دسترسی های سریع/ قسمت مربوط به میزان شهریه دانشجویان در دسترس عمومی قرار می گیرد.

  • 3
    تعرفه هزینه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره های کارشناسی ارشد از طریق انتقال خارج به داخل چقدر می باشد؟

    تعرفه هزینه تحصیل پذیرفته شدگان حسب مورد در هر سال تحصیلی از طریق وبگاه دانشگاه/ بخش آموزش/ لینک دسترسی های سریع/ قسمت مربوط به میزان شهریه دانشجویان در دسترس عمومی قرار می گیرد.

  • 4
    آیا دانشگاه تربیت مدرس در نیمسال دوم سال تحصیلی نیز از طریق پذیرش های غیرآزمونی پذیرش دانشجو دارد؟

    خیر

  • 5
    پذیرفته شدگان دوره های دکتری تخصصی از طریق پذیرش های غیرآزمونی تا چه زمانی برای تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر دانشگاه فرصت دارند؟

    درحال حاضر و براساس آخرین مصوبات مراجع ذی¬صلاح دانشگاه، پذیرفته شدگان حداکثر تا قبل از زمان برگزاری آزمون جامع فرصت دارند نسبت به تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره قابل قبول دانشگاه اقدام نمایند.

  • 6
    نتایج نهایی بررسی درخواست پذیرش داوطلبان توسط چه مرجعی در دانشگاه اعلام می شود؟

    اعلام نتایج نهایی بررسی پذیرش داوطلبان پس از تایید معاون آموزشی دانشگاه، توسط مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون انجام می شود و رسمیت خواهد داشت و قبول شدگان علمی صرفا پس از اعلام رسمی نتایج توسط حوزه معاونت آموزشی مجاز به شرکت در کلاس های دوره خواهند بود.

  • 1
    آیا اتباع غیرایرانی مجاز به ارائه درخواست پذیرش از طریق پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) می باشند؟

    خیر، صرفا دانش آموختگان ایرانی دانشگاه های داخل کشور مجاز به ارائه درخواست پذیرش از این طریق می باشند.

  • 2
    نحوه ارائه درخواست پذیرش اتباع غیرایرانی به چه صورت است؟

    برای اطلاع از نحوه ثبت نام و ارسال مدارک مورد نظر، درخواست خود را به واحد بین الملل دانشگاه به نشانی الکترونیکی gradadmissions.int@modares.ac.ir ارسال نمایید.

  • 3
    پذیرفته شدگان دوره‌های دکتری تخصصی تا چه زمانی برای تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر دانشگاه فرصت دارند؟

    درحال حاضر و براساس آخرین مصوبات مراجع ذی¬صلاح دانشگاه، پذیرفته شدگان حداکثر تا قبل از زمان برگزاری آزمون جامع فرصت دارند نسبت به تحویل مدرک زبان انگلیسی معتبر با حداقل نمره قابل قبول دانشگاه اقدام نمایند. در خصوص پذیرفته شدگان به شیوه پژوهشی که آزمون جامع برگزار نمی¬شود؛ حداکثر مهلت تا پایان نیمسال دوم تحصیلی است.

  • 4
    تعرفه هزینه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی چقدر می باشد؟

    تعرفه هزینه تحصیل پذیرفته شدگان حسب مورد در هر سال تحصیلی از طریق وبگاه دانشگاه/ بخش آموزش/ لینک دسترسی های سریع/ قسمت مربوط به میزان شهریه دانشجویان در دسترس عمومی قرار می گیرد.

  • 5
    آیا دانشگاه تربیت مدرس در نیمسال دوم سال تحصیلی نیز از طریق پذیرش های غیرآزمونی پذیرش دانشجو دارد؟

    در صورت موافقت گروه آموزشی مربوط و دانشکده امکان پذیر است.

  • 6
    نتایج نهایی بررسی درخواست پذیرش داوطلبان توسط چه مرجعی در دانشگاه اعلام می شود؟

    اعلام نتایج نهایی بررسی پذیرش داوطلبان پس از تایید معاون آموزشی دانشگاه، توسط واحد بین الملل دانشگاه به داوطلبان می شود و رسمیت خواهد داشت و قبول شدگان علمی صرفا پس از معرفی به مدیریت امور آموزشی دانشگاه برای ثبت نام، مجاز به شرکت در کلاس های دوره خواهند بود.

  • 1
    شرایط پذیرش برگزیدگان علمی چیست؟

    برای کسب اطلاع در این زمینه می توانید به قسمت سوالات متداول "پذیرش غیرآزمونی" مراجعه نمایید.

  • 2
    شرایط لازم برای انتخاب دانشجوی استعدا د درخشان دانشگاه چیست؟

    برای کسب اطلاع در این زمینه می توانید به آیین نامه شناسایی، هدایت و حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه و نحوه درخواست صدور گواهی استعدادهای درخشان در سایت دانشگاه (www.modares.ac.ir) در بخش آموزش، قسمت دسترسی سریع، استعدادهای درخشان گزینه آیین نامه ها و دستور العمل ها مراجعه نمایید؛ که به طور جامع و کامل توضیحات لازم داده شده است.

  • 3
    در صورت داشتن شرایط ماده یک آیین نامه شناسایی، هدایت و حمایت از دانشجویان استعداد درخشان برای تایید آن، چگونه می توان درخواست نمود؟

    در مرحله ثبت نام از ورودی های جدید در شهریور ماه هر سال از طریق اطلاعیه مرتبط به اداره شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه، شیوه بارگذاری مدارک و مستندات در سیستم جامع دانشگاهی گلستان اطلاع رسانی می شود. در صورت ارائه مدارک، بررسی و اقدام می گردد، و همچنین در هر زمان از طول تحصیلی اگر دانشجویی شرایط ماده یک آیین نامه شناسایی، هدایت و حمایت از استعدادهای درخشان را کسب نماید. می تواند با ارائه مدارک و مستندات به اداره شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه، تایید آن را درخواست نماید.

  • 4
    برای دریافت گواهی استعدادهای درخشان دانشگاه آیا مقالات ارائه شده در کنفرانس، می تواند جایگزین یکی از مقالات در مجلات علمی پژوهشی گردد؟

    خیر، حتما باید مقالات پذیرش شده و یا چاپ شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر و یا نمایه معتبر بین المللی باشد.

  • 5
    شیوه نامه انتخاب دانش آموختگان رتبه اول در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری چیست؟

    شیوه نامه های مرتبط به انتخاب دانش آموختگان رتبه اول در سایت دانشگاه، بخش آموزش، قسمت استعدادهای د رخشان گزینه آیین نامه ها و دستور العمل های مربوط به استعدادهای درخشان قابل دسترسی می باشد.
    از دانش آموختگان رتبه اول در بهمن ماه هر سال با اهداء لوح تقدیر و جایزه تقدیر به عمل می آید.

  • 6
    جوایز دانشجویان ممتاز آزمون سراسری کارشناسی ارشد و دکتری چگونه پرداخت می شود؟

    جوایز دانشگاه تربیت مدرس به نفرات برتر آزمون سراسری سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، هر ساله بر اساس مندرجات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین مطابق شیوه نامه مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه پرداخت می گردد.

  • 7
    نخبه چه کسی است؟

    فردی برجسته و کارآمد با اثر گذاری بارز در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش های اسلامی که لازم است ویژگی های زیر را داشته باشد.
    الف- بهره مندی از هوش، خلاقیت، انگیزه ذاتی
    ب – واجد خبرگی و تخصص در حوزه های خاص
    ج_ دارای اثرگذاری بی بدیل یا کم بدیل در اجتماع تخصصی خود در چارچوب گفتمان نظام اسلامی.

  • 8
    آیا می توان به یک دانشجو لفظ نخبه را اطلاق کرد؟

    با توجه به تعریف فوق، مشخص است که یک دانشجو تا نخبه شدن راهی طولانی در پیش دارد؛ ولی می توان اورا مستعد برتر دانست و یکی از شرایط اصالت نخبگی تداوم داشتن فعالیت های نخبگانی است.

  • 9
    چنانکه دانشجو عضو بنیاد باشد و هیچ یک از معیارهای مورد تایید دانشگاه را نداشته باشد مشمول جوایز تحصیلی قرار خواهد گرفت؟

    بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد! بلکه به عنوان نهادی برای سیاست گذاری در خصوص شناسایی و توانمند سازی مستعدان و به کارگیری و الگو سازی نخبگان در جامعه فعالیت می کند. بنابراین اصالتاً دانشجویی عضو بنیاد نیست و دانشجویان با انتخاب دانشگاه و بنیاد ( بر اساس معیارهای بنیاد و دانشگاه) مشمول جایزه های تحصیلی سالانه خواهند شد.

  • 10
    فرآیند انتخاب دانشجویان صاحب استعداد برتر چگونه است؟

    بر اساس فراخوان بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه در تیر ماه هر سال، دانشجویان حائز شرایط( داشتن دست کم یکی از ویژگی ها و فعالیتهای نخبگانی مندرج در فراخوان) باید پرونده خود را در تاریخ مقرر در سامانه اطلاعاتی بنیاد(سامانه ثریا) بارگذاری نماید. و بررسی پرونده دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد (www.soraya.bmn.ir) بوده و ثبت درخواست استفاده از جایزه های تحصیلی در سامانه ثریا لازمه بررسی پرونده متقاضیان می باشد.
    شرایط کافی برای بهره مندی از جایزه های تحصیلی عبارت است از اولاً کسب حد نصاب لازم از فعالیتهای نخبگانی (شامل فعالیتهای فناورانه، پژوهشی و آموزشی) و ثانیاً کسب بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان.
    یاد آوری مهم: با توجه به اینکه امتیازات دانشجویان به کمک نرم افزار تخصصی توسط سامانه محاسبه می شود لازم است همه اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود. اگر مدارک خلاف واقع بارگذاری گردد ضمن اعلام عدم صداقت فرد به دستگاه ذی ربط، موضوع به لحاظ حقوقی پیگیری می شود.

  • 11
    شیوه آگاهی از اطلاعیه و اخبار و نحوه پیگیری از نتایج بررسی پرونده چگونه است؟

    دریافت اطلاعات و ارسال مستندات و بررسی اطلاعات صرفاً از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد(Soraya.bmn.ir) به شکل الکترونیکی صورت می پذیرد و بنیاد و دانشگاه، پاسخگوی پیگیریهای حضوری و تلفنی در این خصوص نخواهد بود و روش اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان در خصوص حمایت و تسهیلات اعطایی، اطلاعیه ها و اخبار منتشر شده از طریق وب گاه bmn.ir و Tehran.bmn.ir می باشد.

  • 12
    فرآیند اعطای هر یک از جایزه های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر چگونه است؟

    برای کسب اطلاعات کامل در این خصوص از طریق وب گاه www.bmn.ir گزینه جایزه ها مراجعه نمایید.

  • 1
    نحوه انتخاب واحد به چه صورت است؟

    از طریق آموزش دانشکده، کلیه امور آموزشی مطابق تقویم آموزشی دانشگاه (مندرج در سایت) است.

  • 2
    محل تشکیل کلاس ها کجا است؟

    کلاس ها در محل پردیس دانشگاهی (م فاطمی، ابتدای بزرگراه گمنام، ابتدای خیابان جهانمهر پلاک6) برگزار می شود. برنامه کامل کلاس ها از طریق آموزش دانشکده و نیز دفتر آموزش پردیس دانشگاهی (طبقه اول) اعلام می شود.

  • 3
    قوانین مربوط به شهریه و نحوه پرداخت چگونه است؟

    در سایت پردیس دانشگاهی توضیحات ارائه شده است. اجمالاً شهریه بصورت شهریه پایه و متغیر، دریافت می شود. آدرس سایت پردیس دانشگاهی: pardis.modares.ac.ir
    * شهریه فقط مربوط به واحدهای دوره می باشد و دروس پیش نیاز و جبرانی و مازاد را در بر نمیگیرد. درصورت تعیین دروس جبرانی و پیش نیاز، دانشجو می بایست شهریه مربوطه را طبق تعرفه دانشگاه پرداخت نماید.

  • 4
    آیا در مدرک دوره، عنوان پردیس دانشگاهی درج می شود؟

    با درج عنوان "پردیس دانشگاهی" همراه خواهد بود.

  • 5
    امکان ادغام در دوره روزانه چگونه است؟

    اصولا کلاس ها مستقل از دوره روزانه تشکیل می شود. در موارد خاص مانند به حدنصاب نرسیدن کلاس در پردیس دانشگاهی و با اعطای مجوز به مدرس، دانشجویان در دوره نوبت دوم و یا روزانه ادغام می شوند.

  • 6
    کیفیت آموزشی و پژوهشی دوره های پردیس دانشگاهی چگونه می باشد؟

    کیفیت آموزشی و پژوهشی مشابه دوره های روزانه و با استاندارد یکسان می باشد و دوره آموزشی توسط اساتید دانشگاه تربیت مدرس انجام می شود(تعداد محدودی اساتید مدعو نیز مشارکت دارند).

  • 7
    اخذ سمینار و پایان نامه چگونه است؟

    نحوه برگزاری سمینار تابع رویه های هر دانشکده است. دوره پژوهشی (انجام پایان نامه) بطور کامل در سایت (محل) اصلی دانشگاه و در تعامل کامل دانشجو و استاد راهنما صورت می گیرد.

  • 8
    حداکثر زمان دفاع از پایان نامه چقدر است؟

    پایان نیمسال چهارم است. در صورتیکه نیاز به زمان بیشتری باشد، درخواست تمدید پایان نامه با رعایت ضوابط انجام خواهد شد.

  • 9
    آیا امکان تقسیط شهریه ها و جریمه ها وجود دارد؟

    بله، در موارد خاص و اضطراری، درخواست خود را به ریاست پردیس دانشگاهی ارائه نمایید.

  • 10
    جزییات مقررات آموزشی چگونه است؟

    در سایت معاونت آموزشی دانشگاه قابل مطالعه می باشد.
    آدرس سایت معاونت آموزشی دانشگاه: https://edu.modares.ac.ir

  • 11
    آیا امکان استفاده از تسهیلات رفاهی (خوابگاه، تغذیه و امکانات ورزشی) وجود دارد؟

    بله، مطابق راهنمای ارائه شده، تسهیلات مناسبی برای دانشجویان، در نظر گرفته شده است.
    * لطفا با مراجعه به تارنمای پردیس دانشگاهی و یا توجه به اطلاعیه های نصب شده در پردیس و تلویزیون طبقه همکف پردیس دانشگاهی، از تسهیلات جدید مطلع شوید.

  • 12
    تسهیلات قابل ارائه به دانشجویان شاهد و ایثارگر چگونه می باشد؟

    جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز در خصوص تسهیلات رفاهی دیگر، به مدیر دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه، ورودی سالن شهید مطهری روبروی دفتر روابط عمومی دانشگاه مراجعه نمایید.

  • 13
    برنامه کلاسی رشته های دایر در پردیس معمولا در چند روز در هفته برگزار می گردد؟

    برنامه کلاسی رشته های پردیس دانشگاهی توسط گروه های آموزشی و معمولاً بین 2 تا 3 روز در طول هفته برنامه ریزی می شود.

  • 1
    منابع آزمون زبان انگلیسی کدامند؟

    کتاب‌های آمادگی تافل

  • 2
    نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی برای ورود به دوره های دکتری دانشگاه تربیت مدرس در سال 97 چند است ؟

    احتمالا معادل حدنصاب سال 1396 خواهد بود که پس از تایید مراجع ذیصلاح دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

  • 3
    تعداد سوالات و مدت زمان آزمون چند دقیقه می‌باشد؟

    معمولا 100 سوال و 100 دقیقه

  • 4
    تاریخ آزمون بعدی چه زمانی است ؟
  • 5
    بخش‌های مختلف آزمون کدامند؟

    آزمون از سه بخش تشکیل شده است: Structure، Vocabulary، Reading Comprehension

  • 6
    آیا بعد از ثبت اطلاعات ثبت نام ویرایش اطلاعات ممکن است؟

    خیر برای اصلاح اطلاعات لازم است اطلاعات صحیح را در کارت ورود به جلسه مشخص و امضاء نمایید.

  • 7
    در ثبت نام محدودیت حجم و اندازه عکس برای بارگزاری چیست؟

    حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از 250KB باشد. اندازه عکس باید حداکثر 300x400 پیکسل و حداقل 200x300 باشد. تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حتی‌الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

  • 8
    آیا آزمون نمره منفی دارد؟

    خیر

  • 9
    آیا شرکت کلیه داوطلبان در آزمون زبان این دانشگاه امکان پذیر است؟

    بله اما در شرایط خاص (مانند شیوع بیماری کرونا یا سایر محدودیت¬ها) ممکن است آزمون فقط برای دانشجویان این دانشگاه برگزار شود. این موضوع در اطلاعیه ثبت نام هر آزمون اعلام می شود.

  • 1
    نحوه ثبت‌نام در آزمون دکتری چگونه است؟

    ثبت‌نام از طریق اطلاعیه‌ها و سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

  • 2
    در صورت راهیابی به مصاحبه، چه اقدامی لازم است انجام شود؟

    با توجه به اطلاعیه‌های این دانشگاه، لازم است نسبت به ارسال اطلاعات و مدارک مورد نیاز و پرداخت شهریه مربوط، از طریق سامانه آزمون دانشگاه اقدام نمایید.

  • 3
    در صورت همزمانی مصاحبه با سایر دانشگاه‌ها، امکان جابجایی زمان مصاحبه وجود دارد؟

    مصاحبه توسط گروه‌های آموزشی انجام می‌شود. ضمن تماس با گروه مربوط، در صورت امکان مساعدت خواهد شد.

  • 4
    نتایج نهایی از چه طریقی اعلام خواهد شد؟

    نتایج نهایی توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.

  • 5
    در صورت عدم شرکت در مصاحبه یا انصراف قبل از آن، وجه ثبت نام عودت داده می‌شود؟

    خیر

  • 6
    برای آشنایی اولیه با اساتید دانشگاه، به کجا مراجعه کنم؟

    در صفحه اصلی سایت دانشگاه، از طریق لینک اعضای هیات علمی و همچنین در سایت دانشگاه – معاونت آموزشی – دسترسی‌های سریع لینک زمینه‌های تحقیقاتی اعضاء هیات علمی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را مطالعه نمایید.